Aktualności

Nowy kolor ciepłej wody

„Nowy kolor ciepłej wody” to najnowsza kampania firmy TAURON Ciepło. Jej celem jest likwidacja niskiej emisji, a jednocześnie poprawa jakości życia mieszkańców w domostwach wielorodzinnych.

Na Górnym Śląsku jednym z poważniejszych problemów ekologicznych jest niska emisja. Problem ten powstaje na skutek spalania złej jakości węgla (silnie zasiarczonego) oraz odpadów (w trakcie spalania których powstają szkodliwe wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne). Tworzące się wówczas pyły i gazy są bardzo szkodliwe dla zdrowia i życia człowieka. Powstawanie takich zanieczyszczeń powietrza wynika z ogrzewania całych osiedli mieszkalnych indywidualnymi piecami węglowymi, np. kaflowymi.

O ile eliminowanie przestarzałych pieców w budownictwie jednorodzinnym nie jest już tak problematyczne, problemem stały się bloki, szeregowce, kamienice czy popularne w tym regionie „familoki”. Powodem tego stanu rzeczy był brak propozycji konkretnych działań dla tego rodzaju zabudowy mieszkaniowej. Jednak ta sytuacja – jak zapewniaHenryk Borczyk,prezes zarządu  TAURON Ciepło – ma ulec zmianie.

TAURON Ciepło w ramach kampanii „Nowy kolor ciepłej wody” chce zastąpić podgrzewanie wody przez niebezpieczne instalacje (bojlery i piecyki gazowe) wodą, z sieci ciepłowniczej, która jest dostarczana bezpośrednio do mieszkań. Doprowadzanie ciepłej wody ma być połączone z kampanią społeczną, promującą bezpieczeństwo zarówno dla ludzi, jak i środowiska oraz poprawę komfortu i wzrost wygody mieszkańców. Akcja ma również przekonać mieszkańców Śląska, iż wprowadzenie takich zmian odbije się w zmniejszeniu opłat za ciepłą wodę.

Na przykładzie ciepłej wody chcemy pokazać, że niewielkim wysiłkiem można poprawić bezpieczeństwo w mieszkaniu przy równoczesnym wzroście wygody i oszczędności w rachunkach. Co istotne, taka inwestycja może zostać w dużej części sfinansowana ze środków pomocowych – dodaje Henryk Borczyk, prezes zarządu TAURON Ciepło.

Głównym elementem kampanii mają być poranne spotkania przedstawicieli firmy z mieszkańcami, które będą się odbywały na przystankach komunikacji miejskiej. Przy gorącej herbacie mieszkańcy będą zachęcali do zainteresowania się zmianą metody zapewnienia sobie ciepłej wody. To jednak nie wszystko. Akcja będzie promowania za pomocą ulotek, billboardów oraz Internetu.

Źródło: TAURON Ciepło

Patroni honorowi

Patroni medialni

Partnerzy

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.OK