Kampania ,,Misja- emisja” była głównym tematem wywiadu przeprowadzonego w Polskim Radiu z przedstawicielami projektu Agnieszką Markiewicz i Pawłem Rosiakiem. Opowiedzieli oni o tym, że głównym zadaniem kampanii jest szerzenie świadomości ekologicznej społeczeństwa i podejmowanie działań, które zachęcą do korzystania z bardziej ekologicznych źródeł ciepła.
- Staramy się docierać do ogółu społeczeństwa. Robimy to korzystając z pomocy samorządów, przedsiębiorstw ciepłowniczych i edukatorów, w tym nauczycieli. Energia udziela się metodą promienistą. Cieszymy się, że ten projekt cieszy się tak dużym zainteresowaniem. Gorący czas dopiero przed nami, bo niebawem rozpocznie się okres grzewczy ? powiedziała na antenie PR24 Agnieszka Markiewicz, ogólnopolska kampania informacyjna Misja i Emisja.
Kampania trwa już ponad dziewięć miesięcy. W tym czasie dzięki organizacji licznych konferencji prasowych i gier miejskich wzrosło zainteresowanie ekologią wśród mieszkańców wielu gmin.
- W Polsce jest około 250 gmin, które aktywnie realizują politykę niskoemisyjną. Kiedy rozpoczęliśmy cykl gier miejskich dostrzegliśmy, że gminy szerzej zainteresowały się kwestiami ekologicznymi. Latem dłużej przebywamy na świeżym powietrzu i wówczas częściej zastanawiamy się nad tym, co możemy zrobić, by chronić nasze środowisko. Wakacje są dobrym momentem do tego, by mówić o ekologii i zanieczyszczeniach. Dlatego warto mówić szerzej o ekologii. Odpoczywając w górach czy nad morzem widzimy odpady leżące na ziemi, stad głębsza refleksja i przemyślenia o tym, czy na co dzień żyjemy w zgodzie ze środowiskiem ? dodał Paweł Rosiak przedstawiciel organizatora kampanii.
Kto ma ochotę może posłucha audycji onlie
Źródło: http://www.polskieradio.pl/130/3153/Artykul/1211150/
Fot. Depositphotos_2645985_l-720×479